vrijdag 24 juni 2011

Personal trainers

Bij sporten moet ik het hebben van de variatie. En sporte ik voorheen meestal alleen, tegenwoordig heb ik een groepje mensen om me heen die ik in gedachten mijn personal trainers noem. Een racefietser, een tourfietser, een hardloper en een skater. En in principe zou ik deze mensen allemaal één keer per week zien, maar hier en daar slaat er iemand over, of overlapt ie met een andere trainer. Maar dat maakt niet uit. Af en toe alleen, af en toe samen, andere tempo's andere routes, andere gesprekken. en een mega stok achter de deur om te gaan.
En voor de extra variatie staat er tijdelijk nog een roeitrainer boven. Ik roei terwijl mijn zoontje een kamertje verder in bed ligt en tegen me babbelt. Gezellig. En op de roeitrainer kun je je helemaal overgeven aan een kadans merk ik. Ben ik na nog geen 5 minuten kapot, 10 minuten later moet ik mezelf een richtpunt geven om te stoppen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten