maandag 14 maart 2011

Paddentrek

Dag één van alweer een nieuw begin.
Goed dagje. Niet te veel gegeten, de helft van mijn bordje vanavond was brocoli, zodat ik de rest van de avond heerlijk antioxidanten kon transpireren.

Na school vanmiddag eerst een appeltje en daarna met de kindjes de tuin in. Bandje oppompen, en onkruid er uit trekken. En nog even te voet naar de winkel en met een zware tas terug.
In beweging dus.

En vanavond dan het eerste aan mezelf beloofde ren-rondje weer eens. Ik vraag me onder het rennen wel eens af hoe dat overkomt. Een hijgende 40 plusser die tussen het hijgen door meezingt met Queensryche. En dat is fantastisch, bombastisch en net een toonsoort of tig te hoog voor me. Boeien! Als het me op de een of andere manier voortbeweegt doet het wat het moet doen.

Wat bijzonder was vanavond waren alle kikkertjes die ik onderweg zag. Bij de eerste twijfelde ik nog. Een kikker midden op de stoep? Misschien gewoon een zeer fraaie hondendrol...? Maar bij de tweede was het duidelijk. Deze sprong weg. Ik heb er uiteindelijk vier gezien. Midden in de woonwijk! Bijzonder. Nu is het durp wel behept met goedbedeelde achtertuinen, maar wat doen die kikkertjes dan allemaal aan de voorkant op de stoep? Op verschillende plekken, maar allemaal midden op de stoep en dan ergens in het felste licht van een lantaarnpaal. Gekke kikkers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten