dinsdag 29 november 2011

Gadgetman

Hij is er vroeg bij dit jaar. Sinds ik hardloop ben ik er achter dat na de twee hoogtijdagen in december er door de familie en Sint goed nagedacht is over wat "vader" nog nodig heeft. En dat zijn heel veel reflecterende en voorzien van knipperende ledlichtjes hardloopspullen.
Maar vandaag zag ik een pre-sint versie. Die had de batterijtjes van het afgelopen jaar nog niet op. In reflecterend jasje, met er overheen een kort reflecterend hesje (ik weet niet zeker of dit knipperde, maar er moet iets van aanvullende waarde aangezeten hebben ten opzichte van het jasje) loopt (wandelt!) deze mijnheer me tegemoet. Druk in de weer met het checken van apparatuur. Want ja, eigenlijk rent hij, maar er moet iets rustigs volgens een schema, een digitale ren-coach, of de luid piepende hartslagmeter.
En ik, bovenal ik, mag er niet om lachen. Ik val zelf als een blok voor allerlei gadgets.
Hartslagmeters, stappentellers, kilometertellers, touwtjes over landkaarten, stopwatchen, gps horloge, en dan nu de endomondo app. Registreren, overschrijven, bijhouden en uit alle gegevens helemaal niks concluderen. Hoeft ook niet. Het is gewoon even leuk.
Dus Gadgetman is okay. Hij neemt zichzelf iets te serieus maar dat mag, zo is gadgetman!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten