dinsdag 29 november 2011

From Scratch

Vroeger vond ik alleen sporten geen probleem. Ik motiveerde mezelf. Sterker nog, als het een keer regende of er echt te veel wind stond om te skaten dan baalde ik. Was ik na een skate rondje op de terugweg dan had ik al geen zin meer. Plakte ik er een rondje aan vast dan was het weer goed.
Maar dat was heel erg vroeger. Vóórdat er kindjes waren.

Nu is mijn sporten gevarieerder en dat is goed. Skaten is leuk, maar fietsen vind ik ook super, en hardlopen is welliswaar eigenlijk de laatste optie, maar wel hetgeen ik het vaakste doe. Want het is gemakkelijk en snel klaar.
En met het toevoegen van deze variatie kwamen ook de "Personal Trainers." Een vriend en een aantal vriendinnen waar ik mee skate, fiets of hardloop. Maar voor skaten is het te donker, en overdag afspreken lukt niet altijd. Maar alleen skaten doe ik bijna niet meer.
Belt de fietsdate af dan ga ik ook niet, en hardlopen is dan nog het enige wat overblijft.
Vreemd, want alleen sporten vind ik eigenlijk nog steeds ook leuk.
Dat moet ik alleen even iets beter gaan realiseren.
En dus trap ik mezelf naar buiten en ga rennen.
Met Endomondo, die pas op de helft van mijn ronde inkickt blijkt achteraf, en met Sibelius. Niet op een oortelefoontje maar gewoon op speaker. En dat is ook heel erg anders. Het "heroïsche" van het rennen gaat er een beetje af. Hoor ik Sibelius rechtstreeks mijn oor in galmen dan voelt het alsof ik in een of andere filmscène speel. En dan gaat het iets meer vanzelf.
Tsja.

Wat wel goed gegaan is, was het kiezen van de juiste garderobe vanavond. De laatste tijd had ik het erg koud in mijn lange renbroek. Ik bedacht dat ik aan Sint een soort gevoerde renbroek moest gaan vragen. Een soort "joggingbroek..." en toen viel het kwartje. Duh!!!!
Dus in mijn lekkere warme jogging, een skipulli en een hoodie was het perfect rennen vanavond.

Het begin is weer gemaakt. Nu de regelmaat nog zien te vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten