maandag 21 november 2011

Vrieskou

Het doen gaat wel, het diëten wat minder. Maar dat mag de pret niet drukken.
Als de huisarts en ik onze barre tocht door de winterachtige vrieskoude afsluiten bij de fietsenmaker (zij voor overschoenen en ik omdat ik weer alles in één zwaar verzet heb moeten trappen) zit daar een mijnheer vol bewondering naar onze fietsen te kijken. Hij geniet van het materiaal wat daar zomaar binnen is komen rijden. Een zeer originele Jan Janssen, en één van de eerste prachtige groene Bianchi's. Hij weet een museumpje in Valkenberg die deze fietsen graag in de collectie zou hebben. En hoewel ik mijn Bianchi prachtig vind, erger ik me vaak aan de haperende versnellingen, dus voor een goede prijs is hij echt wel te koop. Helaas. Het museum wil alles krijgen, dus voorlopig breng ik mijn museumstuk gewoon naar de fietsenmaker en mag hij de versnellingen weer up and running krijgen.
En die overschoenen, die ga ik aan Sint vragen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten