vrijdag 1 juli 2011

Luisterboek

Het leek zo een goed idee. Een keer een luisterboek voor mezelf geleend. 6CD's lang. En zoals gewoonlijk had ik haast dus ik graai iets uit het rek van Renate D. Nog nooit iets van gelezen, maar het woord "LITERATUUR" gilt in mijn achterhoofd, en dus "verantwoord" en "goed." We gaan dan ook maar meteen voor de geestelijke gezondheid. Voedt uw hoofd niet met pulp!
Ik roei. Renate leest voor. Lief van Renate. Ik vraag me af waar het verhaal nou eigenlijk begint. Het lijkt wel alsof ze een of ander hoogstaand culiair kookboek voor aan het lezen is. Ik check de titel: Het H.emelse G.erecht. Aaahhhhh. Vandaar. Uitstekende keuze als je niet aan eten probeert te denken.
Ik trek het niet meer. Letterlijk. het roeien niet en Renate niet. God wat saai.
Als ik tien minuten later in bed lig mag Renate mee. Ik heb haar de bladzijde niet meer horen omslaan. Heerlijk geslapen, en dat is óók gezond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten